Tack vare Arvingarna...

Har jag minnen från min barndom.

Första konserten jag var på någonsin var på folkets hus i östersund när Arvingarna spelade, och då var jag inte många år. 4 kanske? För jag vet att min älsta lillebror Niklas var typ bebis och det skiljer 3 ½ år på oss. Men iaf, jag var galen i dom! Är jag ju iof fortfarande. När jag lyssnar på dom är jag som barn på nytt. Hade jag inte bott med dennis hade jag nog ställt mig framför spegeln med hårborsten som mic och mimat och dansat. Det finns inga ord för att beskriva alla 1000 känslor som snurrar när jag lyssnar på Arvingarna, till en del låtar kommer tårarna tillochmed. Men det är just att jag saknar att vara liten och fri, saknar tiden då mamma fanns och vi kunde sitta och lyssna på musik och dansa hela natten. Jag vill tillbaka till då jag fick det första kasettbandet med arvingarna -albumet "Tjejer" och pappa var tvungen att skjutsa runt mig i bilen så jag fick lyssna på bandet på hög volym och sjunga. Sen dröjde det inte länge tills jag fick den första skivan och en egen cd-spelare. efter det rullade plattorna in på löpande band. Synd att alla har slepat söder Eloise :(


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback