En sak..

..blir jag lite besviken på.

Ska inte kompisar vara ett stöd?
Några jag känner svarar bara med ett: Skyll dig själv, om det är något man tycker är jobbigt med att ha barn. Eller; Nu är du bunden i 18 år framåt, nu är det slut med utlandsresor, nu är det slut med festandet.

VAD ÄR DET FÖR FEL PÅ ER??
Tror ni verkligen att jag trodde det skulle bli en dans på rosor att skaffa barn?
Jag har 5 underbara småsyskon, jag vet hur småbarn är.
Och ja, jag kommer att vara bunden, men inte bara i 18 år.
Tillskillnad från vissa andra kommer jag att vara bunden till mitt/mina barn tills den dagen jag trillar av pinnen. Mitt barn har inte bett om att få bli till, Jag kommer se till att mina barn har det bra innan jag ser till mig själv, och det spelar ingen roll vilka misstag dom gjort! För utan misstag kommer dom aldrig lära sig nåt, och jag ska stötta dom igenom det som är tungt.

Och slut med utlandsresor??
Åker jag utomlands är väl det något jag vill göra tillsammans med min familj, och inte för att kunna supa mig redlös, för då kan jag väl lika gärna göra det hemma i sverige? Nej, det blir roligare att få åka på semester med sin egna lilla familj som man själv skapat.

Och slut på festandet? Vi har kommit ifrån sånt. Och skulle vi vilja festa nån gång per år så skulle vi kunna göra det. Eller något annat bara jag och min pojkvän, för vi har många som stöttar oss och vet att det är viktigt att få ha egentid med varandra. Annars kan det strula som det gör för vissa.

:-: Viktigt! :-:

Och snart kommer det en tid då ni oxå skaffar barn!
skillnaden på er och mig är att jag kommer inte att vara 50+ när mitt barn kan klara sig själv och flytta hemifrån, Då har mitt liv just börjat. Och snart har jag allt det "jobbiga" avklarat medans ni sitter och inte ens har påbörjat det. Fy faaaan va jag ska stå och skratta er i ansiktet den dagen ni ringer och frågar hur man gör, för den dagen kan ni dra åt helvete!!

Kommentarer
Postat av: Cathrine Roos

Hallå vännen!

De som du får höra från andra det är deras AVUNDSJUKA på att det går så JÄTTE BRA för er att ni har fixat en otrolig stabil och mogen familj.

Skit fullkomligt i vad andra tycker och säger dom pratar bara mot sitt bättre vetande.

Kramizar Cathrine.

2010-05-05 @ 13:36:14
Postat av: Johanna

Härligt Helena! :)

Vissa kan bara inte förstå fördelen me en familj... Man kan göra precis hur mkt som helst även om man har barn..

Massa kramar!!!!

2010-05-05 @ 14:54:35
URL: http://johannahenriksson.zoomin.se
Postat av: lillasyster veronica :)

Jag är så stolt över dej, att du skriver verkligen hur du tycker och tänker.

Man blir aldrig förstor för att leka med småbarn,

Och man festar när man vill.

Du bestämmer över ditt liv, vilket inte dom andra gör.

Du gör hur du vill , och du ska veta att jag älskar dej mer än annat!



Jag lovar dej att theo tycker du är världens bästa mamma.<33

2010-05-06 @ 19:49:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback