Tillbax igen

Tillbaka till bloggen igen!

Nu var det ett tag sen jag var aktiv igen, Har tagit det lugnt och inte tänkt på datorn helt enkelt, ganska skönt det med eftersom att jag känner mig tvungen att skriva ibland.                                                                              

Idag har vi varit bebisfria ett litet tag, då älsklingens farmor och farfar var gulliga som kom och hämtade honom vid lunchtid idag när dom gick promenad. Det var för att han skulle få träna på att vara ifrån oss lite grann och det hade bara gått bra när vi sedan kom bort. Han hade bara gråtit några sekunder då han hade gjort sig illa med ett kastrullock som han likte med. Haha, han märkte inte ens att vi kom, för han hade så kul. Han kollade lite på oss, sen var det inget mer med det lixom. Han fortsatte bara att leka med det han höll på med:P

Hade iaf bokat tvätt tid hos dom idag, så vi stannade över middagen också. Så vi kom inte hem förän kl 21 nån gång. Så jag ska ta och stryka lite dukar och lägga in alla kläder.

Igår...

Var vi bjudna på middag hos svärföräldrarna och skulle se Avatar på kvällen.
Men eftersom Theo typ vägrar att sova när vi inte är hemma så somna han aldrig.
Han satt och gnugga ögonen och gnällde hela tiden så man såg ju verkligen att han var hur trött som helst.
Till slut insåg jag att jag inte skulle få se mer av filmen som jag ändå inte fattade ett skit av för att Theo inte tillät det, så jag tog han och gick hem. Hela vägen hem var jag på gåligt humör och nästan sprang, men när jag väl kom innanför dörren kände jag hur lugnet for över mig. Plötsligt kändes det så fruktansvärt skönt att vara hemma.
Så jag klädde av Theo så han fick fortsätta sova i sin säng och han som en lång stund.
Och vad gjorde jag då? -Städade. Ovanligt? Nej jag vet, det är typ alltid vad jag gör när jag är sjäv.
Det är så skönt på nå vis när det inte finns någon som stör:P

Älsklingens farmor och farfar sa iaf idag: Det syns på dig att du har varit med från början.
Du är så duktig på att ta initativ och sköta ett hem. Det syns iaf att du vet vad du gör. Hehe, dom är alltid så gulliga mot mig och ger komplimanger för att jag är duktig:)

Släktforskning?

Har läääänge haft en kille i min vännerlista på facebook som jag inte vet hur och när han hamnat där:S
Idag såg jag att han var inna på chatten så jag fråga:
Vem är du?
jag är en som har samma efternamn som du.
Det var därför jag la till dig.
Inte vad jag ser...
Nä, det syns inte här. Här har jag ett påhittat efternamn.
jaha ok? Var bor du då?
Stockholm, men efternamnet är från östersund.
Jag bor i östersund, eller ja, Nyss fluttat därifrån.
Jag har en till som heter rödén i min vännerlista oxå.
Jasså? Vem då?
**** Rödén.
ÅH! Det är min kusin, han har en syrra med som heter *****.
Ja, jag ser det nu.
Dom bor oxå i ösund.
Japp.

Det ena ledde tilldet andra och jag var tvungen att få farmor på tråden då jag fått uppgifter om hans
pappa och farfar. Det visade sig att hans farfar och min farfar var kusiner. Och farmor visste exakt vilka jag snackade om. Haha! Det tyckte jag var ganska coolt! :) Jag och den här killen är alltså 4-männingar:)


Theo höll på att somna framför tvn märkte jag när vi väntade på att älsklingens farmor skulle hämta han:)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback