Lillgumman min!

Var precis in på min lillasyster Jessicas blogg, Hon som bor i hudik.
Hittade denna fina text som hon hade skrivit om oss syskon.
Men först kanske jag ska ta och berätta hur det ligger till lite snabbt,
så ni inte blir alltför förvirrade:
Alla mina småsyskon bodde hos min mamma i Hudiksvall,
enda tills den dagen då hon tragiskt nog fick för sig att ta sitt liv.
Mina syskon hamnade hos sin pappa lasse i östersund utom Jessica då
som tyckte att hon hade för mycket att lämna.
Hon ville stanna kvar tills hon hade gått ut skolan, hon går första ring nu.
Hon bor hos en fosterfamilj där nere.
(jag har inte samma pappa som dom)
Följande text har jag alltså kopierat från hennes blogg:


Saknar er mina fina syskon!

Vem ska jag tjaffsa med? Vem ska jag reta? Vem ska jag låta all min ilska gå ut över? Vem ska jag smyglåna grejer av? Vem ska jag umgås med när jag får tråkigt? Vem ska stjäla godis av? Vem ska jag slå utan anledning? - Jag låter hemsk, jag vet. Men ni är precis lika dan och riktigt sådär går det inte till faktiskt!

Åh vad jag saknar er, önskar bara jag fick träffa er varje dag som jag alltid har gjort förut.
Vi går igenom mycket och vi har tagit oss igenom väldigt mycket. Jag kommer alltid att finnas för er!

Jag är så stolt över dig Helena!
Du är en stark person och jag ser verkligen upp till dig. Du har världens finaste son och jag är väldigt glad över att få vara Moster till honom. Du gör det jätte bra som mamma och jag önskar jag blir lika bra som dig när det är dags för mig. Det är jätte tråkigt att ni bor nästan 40 mil ifrån mig och jag saknar och längtar efter er alla hela tiden!

Jag kanske inte har varit världens bästa
syster men jag klarar mig inte utan er.
Jag älskar er så himla mycket och jag vet
inte vad jag skulle ta mig till om det skulle hända er något.

I bilden: Niklas 18, Jessica 16, jag, Fredrik 15 och lilla Veronica 12.

Mitt svar till dig jessica:
Det finns inga syskon i hela världen som har så starka band som oss.
Ingenting kommer någonsin att kunna skilja oss ifrån varandra.
Allt vi gått igenom tillsammans har gjort oss starka, starka nog att kunna ta oss genom allt!
Ska jag vara ärlig, finns det inga jag har varit så förbannad på som er.
Små skitungar som bara springer runt, lever om och låter en aldrig få vara ifred.
Men det finns absolut inga jag älskat så fruktansvärt mycket som er!
Jag älskar er mer än någon annan, trost alla fula ord som flugit ur min mun under åren.
Men det är väl sånt som kallas syskonkärlek.

Och den där texten om mig, det är nog det finaste någon någonsin har sagt till mig.
Och du ska veta att jag är så stolt över dig med, som går din egna väg och inte
låter någon annan bestämma över dig. Du är så stark!
Är så stolta över er alla, Och älskar er oerhört mycket! 


Kommentarer
Postat av: lillasyster, veronica

Jag tycker att texterna va jättefina, jag blev tårögd!

jag kan verkligen läsa den om & om igen, utan att steppa upp, jag älskar verkligen mina syskon, jag älskar dem mer än vad ngn annan syster kan göra.

Jag är väldigt liten, men har stort ordfråd, där de kan komma ut små ord ibland.

Sånna som jag inte menar.

Jag älskar er syskon!

Ni är allt de jag behöver.

Vi är stark allihop, som klarar detta! ♥

2010-02-13 @ 01:34:17
Postat av: Rebecca

Vad fint ni skriver, jag som är helt utomstående blir rörd..

Håll fast vid varandra, syskonen är viktiga, jag vet hur det känns att "förlora" ett syskon och det är något av det jobbigaste som finns.

Ni verkar väldigt starka och sammansvetsade ni kommer klara allt tillsammans.

Kram till er allihopa!

2010-02-13 @ 11:19:06
URL: http://miriamrebecca.blogg.se/
Postat av: josefin

Hejhej, jag tänkte tipsa dig om en sida jag är medlem på! Bli du medlem på min länk (http://www.gratisbio.se/?RecruiterID=264581) så får du 75 poäng, annars får du 50. Du ska samla ihop minst 200 poäng för att få hem ditt första presentkort och 400 för din första bio biljett. Detta gör du genom att vara aktiv, tex skriva till andra medlemmar, bli vän med folk. Du ska också delta i tävlingar som såklart är gratis och genom detta samlar du dina poäng, det är inget svårt och själv har jag samlat ihop mina poäng så har fått hem mitt första presentkort så detta funkar! Lycka till& hoppas du går med:)

2010-02-13 @ 11:36:09
URL: http://jensenjosefins.blogg.se/
Postat av: Jessica

Jag älskar dig Helena <3

2010-02-13 @ 13:17:56
URL: http://jessengstrum.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback