Varning?

Någon mer än jag som tröttnat som satan på att supa?
Ser inte nöjet med att svepa i sig sprit bara för att bli dum i huvvet.
Nån öl eller ett glas vin kan vara gott ibland, men de senaste gångerna har jag bara tackat nej iallafall.
Känner bara att det är onödigt.
Tycker att det är barnsligt och oansvarligt att ha den inställningen att bara bli full, går det inte att ha kul utan?
Jag kan gärna gå med kompisarna på krogen en kväll och köpa nån drink eller nån öl, men skulle förmodligen inte säga; Ikväll blir det att supa!! Och verkligen inte sitta och skryta om det som om det vore status, för det är det sista det är.
Nej, jag har då kommit ifrån det stadiet.
Kan ju kanske ha att göra med att jag såg hur det gick för min mamma som var alkoholist? Hennes liv blev ju inte långvarit. Jag vet inte.
Men det är iaf vad jag anser om spriten.
Men jag ser bara inte nöjet i att kliva upp dagen efter och må skit och inte komma ihåg vad man gjorde kvällen innan. Jag har tyckt det vad skithäftigt förut. Så nu tycker jag bara synd om de som sitter kvar :( 

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Håller med dig jag.. Finner inget som helst intresse i att supa.. Som du säger, nått glas vin i goda vänners lag det är okej... men det värsta jag vetär att bli full..

2009-11-14 @ 02:10:59
URL: http://miriamrebecca.blogg.se/
Postat av: Natasja

haha, Helena då:) vad att du också har kommit fram e den insikten.. du har blivit en stor kikka :D

2009-11-14 @ 14:46:16
URL: http://natasjay.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback