Helenas åsikter

INGEN NAPP?

Folk snackar om att den och den hade aldrig napp när den var liten.
Och ska man ge Theo nappen är allt man får höra: Nej inte ska han väl ha napp heller, nej ger mamma dig nappen nu igen? Den där ska du ju inte ha..
Varför i hela helvete är det så farligt om bebisar har napp??
Vi har valt att låta våran bebis ha napp, dessutom tycker jag det bara är gulligt när dom har det.
Den dagen han ska sluta med napp, det tar vi då! Men så länge han vill ha napp ska han få ha det!


BEBIS + NAPP = SANT!!


SJÄLVKLART NÄRHET, MEN...

Det är klart bebisar ska ha närhet och känna mammas och pappas kärlek, och det är då ingenting våran bebis saknar.
Men att vänja honom med att vi ska gå runt och bära på honom varje gång han ska sova, det är nåt vi verkligen försöker att inte vänja honom vid. Vissa Kvällar dår det inte att låta bli, eftersom att vi började gå runt med han förut när han var skrikig, och han somnade automatiskt. Men så ofta det går försöker vi att få honom att somna själv i sängen.
Jag menar, han väger ca. 7 kg nu, min rygg pallar inte att bära runt på honom i 1-2 timmar för att han ska somna.
Så... Gosa, leka, älska och vara nära? Självklart! Man vill ju inget annat heller.
Skämma bort gemon att måsta bära runt för husfridens skull? NEJ!
(Självklart lägger vi inte honom skrikande heller, utan vi leker med honom tills han blir trött och somnar själv)



STÄDA VARJE DAG? JA VISST!

Min älskling ifrågasätter alltid, "måste det städas varje jävla dag?
Mitt svar: Ja! För gör man inte det, så lagras det bara och blir stökigt.
Dessutom blir det lätt rörigt med Theos alla saker överallt, så man springer ju runt och småplockar hela dagarna.
Sen finns det ju städa och STÄDA, Älskling anser ju att diska är att städa, vilket ska göras flera ggr om dagen.
Sen att STÄDA, gäller ju allting lixom, dammsuga, skura, torka lister och alla dammytor, skura toan osv.
Dessutom gillar jag att städa och det är världens bästa tidsfördriv.

Nä, ska ut och röka nu och plocka ur diskstället innan jag skriver nästa inlägg :)


Kommentarer
Postat av: lasse

haha ingen som tror att dom ska lära dej hur man sköter Theo va?? Inte så roligt när andra ska fostra...

2009-11-03 @ 23:48:48
Postat av: Johanna

Håller me dig fullständigt Helena! De e ju för fan upp till en själv hur man vill ha de... Skulle aldrig vänja kajsa vid att bära runt henne innan hon ska somna... hade säkert fått göra de nu me om jag hade gjort så å snacka om att ryggen hade varit paj efter 2 ½ år!



Keep on going! :)



Puss på dig!

2009-11-04 @ 10:19:37
URL: http://johannahenriksson.zoomin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback