dom bästa!

Skulle springa hem fram och tillbaka idag när vi var ute och upptäckte ett paket instoppat i brevinkastet. Spännande! Sprang in och öppnade paketet. (Såg nog ut som en 5-åring på julafton)Såg att paketet var från min gulliga farmor iaf, för hon pyntar alltid paketen med söta hjärtan eller liknande:)
i paketer var det iaf en jettefin julstjärna från indiska. Snorgrön och guldig var den.
På en lapp som var fasttejpad stod det: Här får ni en stjärna som jag tyckte var fin:)
Det tyckte vi med farmor:)

Passar perfekt till vårt gröna rum:)



Och till er som inte vet..
..
Så har jag världens bästa farmor och farfar.
Dom har alltid ställt upp till 100% och aldrig nekat mig eller någon annan något.
Deras hem har allttid stått Öppet för alla.
Jag har så mycket att tacka dom för, allt dom gett och allt jag lärt mig av dom.
Farfar visar alltid mig nåt nytt, i somras skulle han visa mig hur man sätter potatis, och i våras när jag var höggravid skulle jag hjälpa honom med att ta ner snön från altantaket, haha det såg säkert hur roligt ut som helst, men men, vad gör man inte för gubben? :P
Han har en vilja av stål som ingen kan bryta, sen jävlas han ända tills han får till det, även om han slänger ur sig en och annan rolig kommentar under tiden om att det går åt skogen. jag minns att mamma tyckte han var rolig, hon sa att han och Anton (I Emil i lönnerbärga) Var exakt på pricken likadan.
Haha och det stämmer:P
Sen har vi farmor då, allas favorit, någon med varmare hjärta får man leta länge efter utan resultat.
Hon är den genomsnällaste och gulligaste människa som finns.
Och jag får alltid höra av folk att jag har den bästa farmor man kan tänka sig.
Det ska jag säga er: det instämmer helt, min farmor och farfar har en väldigt stor betydelse i mitt liv.
Så har dom ju tre underbara barn oxå, bland annat min pappa som är den bästigaste pappa man kan ha!
Han har varit ganska sträng, men det har jag lärt mig mycket av, och i efterhand vet jag att det bara var för att han brydde sig om mig...

Här är farmor och farfar på jamtliscenen i somras, när dom firade guldbröllop!


Kommentarer
Postat av: Natasja

ååh så snälla så:)

2009-12-04 @ 23:07:17
URL: http://natasjay.bloggplatsen.se
Postat av: Rebecca

Julstjärnan är verkligen jättefin!! Jag såg den igår och det ser så fint ut i erat fönster :D

2009-12-05 @ 15:30:50
URL: http://miriamrebecca.blogg.se/
Postat av: sandra göransson

hahaha kommer du ihåg när vi var hos din farmor och farfar för hur längesen som helst, och din farfar fick syn på buren med möss vi hade?! hahahaha :D kommer aldrig glömma det!

2009-12-07 @ 18:03:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback